BLOG

Dôvera, disciplína a odvaha. Aké sú vaše hodnoty v B2B predaji?Dôvera, disciplína a odvaha.

Každý predaj si vyžaduje dôveru. A to dôveru v dvoch úrovniach. Prvá úroveň v seba, že ten produkt alebo službu dokážete predať. Druhá úroveň dôvery je v produkt alebo službu, že dokážu splniť to, na čo boli vytvorené.

Schopnosti obchodníka

Premýšľali ste niekedy, či máte schopnosť byť priamy, zdieľať nápady, a sledovať, či ste vy a váš zákazník ten správny match. Je dôležité si každý deň posilňovať svoju vieru a presvedčenie, že všetko sa vyvíja ako má, ja robím pre svoj progres maximum, aby ste mohli žiť v tomto priestore, kde sa naozaj rozvíja biznis. A zároveň nelipnúť na výsledku, naozaj si užívať cestu step by step.

Každého zákazníka, ktorý prejaví záujem o vaše produkty alebo služby, aby cítil, že je výnimočný bez hodnotenia na jeho výsledné rozhodnutie. Či už nakúpi alebo nie. Jeho rozhodovací proces môže trvať i 90 dní, ak to nie je akútne, ale skôr je to projektová záležitosť. Vo väčšine prípadov je to tak, že si vás zákazník oťukáva, ako sa správate, keď o nič nejde, dopĺňa si informácie a podklady, overuje si svoju finančnú situáciu a možnosti. V podstate je v prípravnej fáze.

Minulosť obchodu vs. fakt

Historicky sme boli naučení predávať pomocou nátlaku a strachu. Teraz máme akciu na tieto služby a platí to do XY. Ak nakúpite teraz, tak máte k tomu ešte zľavu XY%. Len posledné tri dni trvá zľava a potom to už bude za normálne ceny. Je dosť možné, že kurz doláru voči Kč pôjde hore, tak by som zvážila nakúpiť. Sama som pár týchto trefných argumentov používala. Avšak niekedy sú naozaj na mieste, ak vám meškajú dodávky od výrobcu, čo sa v posledných mesiacoch stáva často. Takže to nie je ani tak nátlak, ale fakt. Plánovanie v tomto posledných 24 mesiacov sa stalo viac ako nutnosťou.


Blízka budúcnosť obchodu

Verím, že je čas na zmenu. Čas na prítomnosť v obchode, ktorú môžete priniesť zákazníkom. Čas na to ukázať, že sú pre vás zákazníci veľmi dôležitý a neberiete ich ako spotrebný materiál, ktorý príde a odíde. Na toto je potrebná disciplína a odvaha pokračovať v ceste vpred. Toto je niečo o čo by sme sa mali všetci usilovať v súčasnosti.

Opäť sa vrátim k svetlu, o ktorom som písala v predošlom článku strach vs. svetlo. Ak sa každý človek rozsvieti, zvyšujeme vibrácie planéty. Čím vyššiu úroveň v podobe úsmevu, úprimného záujmu o zákazníka, tým povzbudíte všetkých s kým prídete do kontaktu. A oni sa k vám pridajú v rovnakom naladení. Toto vytvorí reťazovú reakciu pozitívnej energie. Robiť biznis zo svojho srdca sa stane nový normál.

Položte si na záver dve otázky:

❓Skutočne veríte v to, čo robíte, a máte víziu, že sa vám to z dlhodobého hľadiska oplatí?

❓Milujete to, čo predávate tak, že sa o to potrebujete deliť so zákazníkmi?

Doprajte si každý mesiac kvapku zdravého obchodníckeho sebavedomia so mnou

Prihláste se na odber newslettera