Často sa v mentoringových konzultáciach stretávam s takmer kryštáľovo jasnou predstavou sebavedomého obchodníka.
Vyráža to dych. Čo si dokáže naša myseľ vytvoriť.
Odhoďme nálepky dokonalosti. Poďme nakresliť osobnosť, ktorá je reálna. Stojí pevne na nohách. Jednoducho. Je z mäsa a kostí.
___________
Čo sa dozviete v tomto článku?
💡Čo je zdravé sebavedomie?
💡Ako funguje zdravé sebavedomie?
💡Na čo nám slúži zdravé sebavedomie?
💡Ako fungujú úspešní obchodníci?
_______________________________
Čo je zdravé sebavedomie?
Zdravé sebavedomie je náročná zručnosť. Ľahko ju môžeme stratiť spôsobom, akým sami so sebou hovoríme. Prevrhneme pohár s vodou, obviňujeme sa, že sme nemotorní.
Výzkumy hovoria, že 87% samomluvy je v negatívnom, sebadeštruktívnom a zhadzujúcom duchu. Iba 13% je pozitívna samomluva. Samomluva odráža hodnoty a správanie, ktoré sme si osvojili ako deti. Je to sebaúcta, ktorú dnes máme v dospelosti.
Zdravé sebavedomie….
Nikdy nespí.
Vtipne pomáha s konštruktívnou kritikou.
Nenechá vás v štichu pri náročných psychických, fyzických, emocionálnych situáciách.
To najdôležitejšie.
Zatočí i s negatívnymi myšlienkami, ktoré nás prenasledujú z 83% každý deň.
Ako funguje zdravé sebavedomie?
Je to taký nový sval. Sval, ktorý trénujete vo svojom fitness centre.
Fitness centrum je vaše pracovné prostredie. Tu trénujete 24/7.
Ako pravidelne trénujete zdravé sebavedomie sa stáva najlepším priateľom. Je tu pre vás 24/7.
Zdravé sebavedomie funguje v 4 fázach. Ako, keď bežíte 1200m na čas.
Potrebujete si rozložiť sily na 4 etapy:
1.Etapa – Aktívne počúvanie
V prvej fáze, aby ste rýchlo vyštartovali potrebujete veriť sami sebe.
Aktívne počúvať: Čo zákazník hovorí počas telefonátu, osobného stretnutia.
2.Etapa – Zohľadniť naratív zákazníka
Po 600m zákazníci a okolie vo vás verí.
Naratív zákazníka: Čo si zákazník myslí, keď s vami preberá projekt.
(Naratív je spôsob pohliadania na svet. Myšlienky, hodnoty, ktoré majú dopad na správanie a rozhodovanie.)
3. Etapa – Empatia k zákazníkovi
Po 900m vaše zdravé sebavedomie rastie.
Empatia: Ako sa zákazník cíti počas prečítania si vášho emailu s dôležitou ponukou na projekt.
4. Etapa – Kognitívne dekódovanie
Takmer cieľ. Máte pred sebou posledných 300m. Túto etapu si naozaj vychutnávate.
Kognitívne dekódovanie: Ako bude zákazník konať až skončí stretnutie. Skončí hovor. Prečíta si email. Prejde cenovú ponuku. Prejde navrhované riešenie.
Ako fungujú úspešní obchodníci?
Úspešní obchodníci nestrácajú fokus na cieľ.
Poznajú najťažšiu etapu, prekážky a výzvy. Je to signál. Úspech je za rohom.
Pri prekonávaní prekážok a výziev sa držia zmyslu, poslania a dôvodu.
Hovoria si:
„Túžim po cieli tak, že túžba uspieť je väčšia ako prekážky a výzvy (bolesť, strach zo zlyhania,..). Ktoré po ceste stretnem.“
Sú si vedomí práva hovoriť sami za seba áno alebo nie.
Poznajú vlastné priority.
Vedia, že budú prekážky. Netradičné požiadavky od zákazníka a podobne.
Sú s tým ok.
___________________
Volám sa Aneta Babušová. Navigujem vás k zdravému sebavedomiu v predaji, aby ste dosahovali výsledky.
Chcete zdravé sebavedomie v obchode?
Objednajte sa na konzultáciu.