Je to taká netradičná spoveď z októbrového Digifestu 2023. Veľa zážitkov, prepojení a noviniek z oblasti obchodu, marketingu, HR, projektového managementu, financie a zákazníckej starostlivosti. Jedna vec, ktorá ma fakt zaujala a dostala, že hneď po zaregistrovaní sa mi ozval telefonicky digitálny asistent, Alex. Mal meno, príjemný hlas, a chcel vedieť, čo ma bude zaujímať.
Ja som mala jasno.
Vedela som, že chcem vymiesť všetky prednášky o obchode. Lenže jemu to nestačilo. 3x si to overil. Bol ako taká tá vaša odbytná babička, ktorá vám bude strkať tie buchty pod nos, kým aspoň 3 nezjete. Lenže vy sa na ňu neurazíte, lebo po prvej buchte zistíte, že sú buchty neodolateľné.
4 nástroje B2B obchodníka, to najlepšie pre váš biznis
Biznis nástroje
Na Digifeste sa stretli naozaj výnimočné prednášky. Kapacitne by sa človek potreboval naklonovať. Pretože to, čo sa prednášalo sa nedalo jednoduchou swotkou, prioritami správne vyhodnotiť. Rozlúsknuť. Hovorí sa, že keď človek nemá čas, tak jednoducho berie, čo má po ruke. Ja som tentokrát zostala verná svojmu prvému výberu, i keď Alex naliehal, aby som si toho vybrala viac.
Čo by skutočne dnešná digitálna firma mala mať po ruke pre obchodníkov?
Napríklad taký „Prospector“ od Bizmachine. S týmto nástrojom vaše navolávanie už nikdy nebude stratené, nudné a nedotiahnuté. O svojom potenciálnom partnerovi či zákazníkovi budete vedieť i to, aký veľký má vozový park. Na čo by vám to bolo? Ono to poteší, keď zistíte, že firma nemá 1-2 vozidlá a tie si sharujú čas od času. O to lepšie vyhodnotíte, koho skutočne osloviť. Ako keď k vám ide nečekaná návšteva, tak sa najskôr pozriete cez kukátko. Ako hovorí Martin Střecha: „Prospector je také online kukátko.“
Poznať podrobne zákazníkov, zistiť si, o čo mali záujem dnes, minulý mesiac alebo rok dozadu. Každý obchodník máme svoj systém vedenia zákazníckej evidencie. Nič nie je zle. Dôležité je, aby ste nejaké záznamy mali a vedeli, komu voláte, o čo mal naposledy záujem, kam firma smeruje, o čo má záujem a čo je cieľom dnešného hovoru. Ako hovorí Martin Vuong z @Raynet, „Klidně blbě, ale všichni stejně!“. Napojíte ho na mailchimp ale i emailového klienta. Môžete priamo písať správy zákazníkovi. Plánovať stretnutia, zapisovať poznámky z hovorov. Poznámky na papieri majú svoj dátum spotreby. Verte či nie do 3 mesiacov minimálne sa budete potrebovať opäť na ne pozrieť. Namiesto info o zákazníkovi uvidíte, čo ste mali za to obdobie zjedli a počet káv vypili.
Nie ste ešte tak veľký, ale CRM potrebujete? Nevadí. Tím (@Igor Kollár a ostatní) z Tabidoo sa o vás postará v pomalom rastovom tempe.
Už ste niekedy počuli: „Tak takhle slečinko/chlapečku ne? Tam je další adept, s tímhle mě neotravuj.“ Telefonická komunikácia je tvrdší oriešok, všetci obchodníci sme si tým prešli, prechádzame a posúvame sa. Svoje skúsenosti nazdieľala Claudie Paldusová z @Telefonická komunikace s.r.o. Sama hovorí: „Telefonická komunikace není mrtvá.“
Ako kuchár potrebuje poznať recept a mať prax vo varení a až potom môže experimentovať, podobne je to i s telefonovaním. Najskôr potrebujeme mať stratégiu, to je náš recept. Potom poznať typológie temperamentu osobnosti, ingrediencie. A aby to celé klaplo, sviečková bola sviečková nie tvrdé, nedochutené hovädzie mäso bez prešpikovania slaninkou, i vy potrebujete fantastické dáta. Znalosť a ošetrenie GDPR podmienok pre telemarketing je nezameniteľná chuť.
Ako čerešničku na torte som si vybrala chatgpt. Všetci skloňujú AI pomoc v textoch, obrázkoch a ja som si vypočula od Tomáš Vrbecký, ako dokáže spoločnosť IPEX vďaka ChatGPT uľahčiť troubleshootingu so zákazníkom pri poruche telefónu. Využívajú umelú inteligenciu s integráciou špičkových systémov pre dosiahnutie automatizácie a efektívnejšej produktivity. Majú skúsenosti s viac ako 600 týmami zákazníckej starostlivosti. Ich základným pravidlom je „Vždycky lidsky“.
Pár slov na záver…
Na trhu je nepreberné množstvo nástrojov. Rozhodne však odporúčam vyčleniť si čas a zastaviť sa na konferencii, napríklad Digifest CZ. Zoznámite sa s ľuďmi, ktorí nástroje každý deň používajú, vyvíjajú a poznajú naše obchodnícke „pains“ podrobne. Každý si tu najde to svoje. Čo sedí jeho temperamentu osobnosti.
Volám sa Aneta Babušová. Navigujem obchodníkov a online podnikateľov k zdravému sebavedomiu v predaji, aby dosahovali výsledky.
Chcete začať s nástrojmi pomaly a efektívne?
Objednajte sa na konzultáciu. Naplánujeme celý proces, krok za krokom na koučingu spoločne.