Aneta Babušová

Služby

Blog

Kontakt

Blog

6 fígľov, ako zvýšiť predaj dlhodobo

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NOVINIEK

Podnikanie či fiškálny predaj obchodníkov môžeme prirovnať k farmárovi. A tomu odpovedajú i finančné výsledky, ktoré prichádzajú až v období úrody. Alebo to môže byť úplne naopak. Čo sa stane, ak sa tomu postavíme čelom?

Akokoľvek sa prejavuje vaša pravidelnosť či nepravidelnosť obratov, poďme posilniť práve tú pravidelnosť a tým zvýšiť predaj celoročne.

Poďme sa pozrieť na 6 fígľov, ako zvýšiť predaj dlhodobo.

1.     Komunikujte vašu jedinečnosť

Či už ste jednotlivec (freelancer, enterpreneur, solopreneur,..) alebo firma s obchodníkmi. Jedinečnosť môže pre jednotlivcov či firmu znamenať exkluzivitu na trhu. Pre potenciálnych a stávajúcich zákazníkov rozhodovací faktor, pridaná hodnota, prečo nakupujú práve u vás.

Je dôležité si svoju jedinečnosť jednoducho, stručne a výstižne zapísať.

Napríklad: Ste malý podnik, ktorý používa recyklovaný materiál určitého druhu. Použite to ako svoju jedinečnosť.

Ste certifikovaný kouč pre aróma terapiu? Predávate štandardné jednodruhové aromatické oleje do difuzérov? Zaexperimentujte a navrhnite olej na mieru. Tak, aby povzbudila tie správne zmysli. Koniec koncov malý difuzér do auta pre obchodníkov na cestách je perfektný set.

2.     Nechajte si poradiť od zákazníkov

Zapojte svojich stávajúcich i potenciálnych zákazníkov ako testerov do názoru na novú službu, technológiu, resp. ich testovania. Vďaka ich spätnej väzbe, radám, sa vám podarí identifikovať bolestivé miesta a zároveň silné stránky. Tým pochopíte v čom služba vyniká, ako sa dá vylepšiť, alebo ju celkovo prekopete včas. Vaši „testeri“ si všimnú zakomponované zmeny a vysoko ocenia, že na ich názore vám záleží. Tu sa ukazuje triple effectbudujete dôveru, prehlbujete vzťahy, komunikujete so zákazníkmi otvorene.

3.     Používajte jazyk svojho kmeňa

Všade sa píše, že máte používať „slang“ alebo „výrazy“ vášho zákazníka. Lenže ako na to? Kde urobiť analýzu takýchto výrazov, kde hľadať špeciálny slovník? Doprajte si čas. Netlačte na seba. Zamyslite sa nad zákazníkmi. Kto sú? Aké sú to osobnosti? Čo ich priťahuje? Čo je toho dôkazom? Na tom je založená vaša marketingová stratégia.

Je vaša cieľová skupina staršia (50+), ako sa k nej viete dostať cez jednoduché reklamy? Na čom sa radi zabávajú a súvisí to s vašim odvetvím podnikania?

Je vaša cieľová skupina mladšia (25+), kde sa najviac pohybuje (IG, TikTok)? Čo ich zaujme, ako sa o tom vyjadrujú?

Jednoznačne pre zapamätateľný a trvalý dojem nezabudnite: na humor, vnímavé obrázky, a reč vášho kmeňa.

4.     Podeľte sa o svoj obchodný príbeh -> príbeh dôvery

Zdieľajte svoje poslanie. Prečo ste si vybrali predaj v rodinnej firme? Prečo ste sa rozhodli ako ja ísť cestou Mavericka a predávať svoje služby po vlastnej osi?

Môj príbeh dôvery:

Začala som podnikať, pretože som chcela z proaktívneho predaja urobiť predaj zo zóny génia. Navraciam obchodníkom a online podnikateľkám to, kým skutočne sú, aby sa to stalo ich novým hlasom rozumu. Ak vieme kto sme, rozhodujeme sa ľahšie, dokážeme si požiadať o pomoc, máme vlastné sebavedomie.

Objavila som potrebu vrátiť flow a nadšenie do obchodu cez koučing a mentoring v obchode. Aby obchodníci a online podnikateľky našli radosť, hravosť v obchode.

Napíšte si a zdieľajte i vy ten svoj príbeh dôvery.

5.     Poďakujte sa zákazníkom

Nemyslím tým také tie automatické ďakovacie stránky, ktoré nasledujú za nákupom, stiahnutím dema, alebo zhliadnutím videa. Skutočne oceňte svojich stávajúcich i potenciálnych zákazníkov. A ako na to?

Čo, ak môžete vyskúšať toto:

  • Personalizované ďakovné karty ( napríklad na vianočnom darčeku, alebo emailom.)
  • Ďakovné ponuky zliav (osobne alebo personalizovaným e-mailom)
  • Originálne personalizované vianočné (medziročné) darčeky (za splnený plán nákupov v B2B,.. )
  • Obchodné stretnutie s partnerom na netradičnom mieste (špecifická reštaurácia, kaviareň, dni kávy, vínobraní, svätomartinské slávnosti..)

Zákazníci z týchto gest skutočne pocítia, že si ceníte ich priazne, dôvery, dlhoročnej spolupráce. Uvidia, že nie sú len položka v databáze. Získavate ich loajálnosť pre seba a vašu spoločnosť. Zákazníci si na oplátku odnášajú pocit výnimočnosti.

6.     Personalizovaná nákupná skúsenosť

Možno sa pýtate, ako inak ešte podporiť pocit výnimočnosti u zákazníkov? Poďme ešte pozrieť na personalizovanú nákupnú skúsenosť. Ide o to, aby ste vzbudili pocit individuálnosti a dôležitosti u svojich zákazníkov.

Môžu sa spolupodieľať na vývoji vašich služieb, testovať ich. Čo sa tým stane:

  • Získa status partnera, nakupuje za zvýhodnené ceny a predáva pre zákazníkov online
  • Individuálni zákazníci by mali mať individuálnych obchodníkov
  • Nákupný proces, obchodné podmienky, platobné spôsoby na mieru
  • Pravidelné Zoom alebo telefonické hovory na tému vývoj, brainstorming nových projektov

Samozrejme to nebude pre všetkých zákazníkov, vyberte si určitú skupinu. Títo zákazníci v tom nájdu potrebnú dávku starostlivosti. Pochopia, že sú vypočutí, videní.

Nie je potrebné vystrieľať všetky náboje na 6 fígľov naraz. Rozhodne choďte na to s rozumom, rozvahou a vnútorným pocitom. Možno brainstorming nebude pochopený alebo humor. Nedržte sa pravidla: „Kto nič nerobí, nič nepokazí.“ Práve naopak skúšajte tak, aby ste zvládli i priebežne analyzovať, čo funguje, čo vôbec.

Najviac sa učíme práve z tých nepodarených pokusov. Môžeme ich znova prekopať a vrátiť sa do hry. Sú taký „game changer“.

K mesačníku si môžete stiahnuť workbook, aby ste mohli efektívne tento obsah vyťažiť na maximum. Napíšte mi a ja vám ho pošlem v správe.


Volám sa Aneta Babušová. Som praktická a energická koučka a mentorka obchodu. Rada sa s vami podelím o svoje dlhoročné skúsenosti s predajom produktov a služieb (v B2B). Pohliadam na osobnosť človeka otvorene všetkým možnostiam.

Pomáham obchodníkom a podnikateľkám v službách nájsť predajnú cestu do firemného či školského prostredia.

Na rozdiel od núteného predaja je môj prístup rýdzo praktický, hravý a vychádzajúci z vašej reálnej situácie. Vďaka tomu sa zbavíte obáv z predaja a jeho odkladanie. Jednoducho vezmete telefón, predstavíte seba, svoje služby a nakoniec svoje služby predáte.

PREPOJME SA

Ak vás zaujal môj blog a súznite s mojimi témami, tak sa môžeme obohatiť vzájomne.